ذبح دام خارج از کشتارگاه تهدیدی جدی در گسترش بیماری‌ها

ذبح دام خارج از کشتارگاه تهدیدی جدی در گسترش بیماری‌ها

ذبح دام خارج از کشتارگاه عامل گسترش بیماری‌ها

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: ذبح دام خارج از کشتارگاه ها تهدیدی جدی در گسترش بیماری‌ها از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

 

علیرضا ادیبان در گفت و گو با ایرنا افزود: ذبح خارج کشتارگاه که به دور از نظارت بهداشتی انجام و همچنین لاشه دام از پیش سرد کشتارگاه عبور نکرده که این موضوع باعث انتقال بیماری از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

 

وی بیان کرد: ۹۹ درصد از کشتارگاه های استان اصفهان دارای پیش سرد هستند که بعد از کشتار، گوشت به مدت یک روز در یخچال های این مراکز قرار گرفته و پس از آن در بازار عرضه می شود.

 

معاون بهداشتی دامپزشکی اصفهان چنین اقدامی را در پیشگیری از انتقال بیماری ها موثر خواند و گفت: گذر لاشه دام از پیش سرد کشتارکاه ها در پیشگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو لازم و مورد تاکید است.

 

به گفته وی، ۲۹ کشتارگاه دام در استان اصفهان وجود دارد که ۹۹ درصد این مراکز دارای پیش سرد هستند و کشتارگاه‌های با ظرفیت پایین کشتار پیش سرد ندارند که باید گوشت را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و بعدا عرضه کنند.

 

معاون بهداشتی دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از انتقال بیماری نسبت به پخت کامل گوشت دقت داشته باشند اظهارداشت: دامپزشکی سم پاشی میادین فروش و مراکز پرورش دام را به صورت طرح ضربتی و گسترده و به صورت رایگان برای از بین بردن کنه ها آلوده این بیماری اجرایی کرده است.

 

وی، از تداوم سم پاشی و گندزدایی در محل های نگهداری دام تا پایان تابستان خبر داد و گفت: به متولیان مراکز پرورش و نگهداری دام توصیه شده که دیوارهای این مراکز را با سیمان و یا پلاستر بپوشانند تا کنه ها در دیواره های این مراکز قرار نگرفته و رشد پیدا نکنند.

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی