آتش سوزی به مراتع اصفهان خسارت زد

آتش سوزی به مراتع اصفهان خسارت زد

آتش سوزی به مراتع اصفهان خسارت زد

منصور شیشه فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مراتع آسیب دیده در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، برخوار و فریدن واقع است که در زمان وقوع حریق با حضور به موقع عوامل امدادی، آتش نشانی و تیم‌های محلی از وسعت خسارت جلوگیری شد.

 

وی اظهار داشت: علت بخشی از این حوادث، انسانی و عامل دیگر آن گرما، افزایش دمای هوا و وزش بادهای گرم گزارش شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در فروردین امسال بر اثر بارش‌های بهاری پوشش‌های گیاهی و علوفه‌ای رشد کرد و اکنون با شدت گرما و عدم بارش خشک شد که می تواند عامل ایجاد حریق در مراتع شود.

 

به گفته وی، اکنون علاوه بر آماده‌باش ۷۰ گروه گشت و بازرسی در سطح استان برای پیگیری و نظارت بر وضعیت مراتع، شهرداری ها و دهیاری‌ها نیز مکلف شدند که علوفه‌های واقع در فضاهای سبز و خشک را هرس کنند و باغداران و کشاورزان نیز به جمع آوری شاخه های خشک و ممانعت از آتش زدن ته‌مانده مزارع بپردازند.

 

شیشه فروش از دیگر اقدامات در این زمینه را استقرار گروه‌های فنی، مراقبتی و حفاظت از مراتع منابع طبیعی در نقاط مختلف استان که دارای رویش گیاهی بیشتری است و همچنین تجهیز تیم‌های محلی به امکانات امدادی برای آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی در مراتع عنوان کرد.

 

 وی یادآور شد: اکنون در استان اصفهان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، حدود یکصد هزار جنگل طبیعی و ۳۱۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در مناطق بیابانی وجود دارد.

 

استان اصفهان مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد.

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی