نادانی شهردار خوانسار

نادانی شهردار خوانسار

نادانی شهردار خوانسار

به گزارش خبرگزاری برنا از خوانسار،مهدی احمدی شهردار خوانسار طی یک مکاتبه با چاپقلی مسئول خدمات‌شهری شهرداری خوانسار برگزاری مراسم‌ترحیم‌ را برای‌افرادی‌که‌ به‌دلیل خودکشی فوت نموده اند در بهشت فاطمیه(س) خوانسار ممنوع اعلام کرد.

 

این در حالی است که احمدی به دلیل و منشا قانونی این تصمیم هیچ اشاره ای نکرده‌است.

 

همچنین احمدی طی مکاتباتی با چاپخانه بنر و نصاب داربست در خوانسار نصب داربست و چاپ بنر های با ابعاد 2در3 و 3در4 را در شهر خوانسار برای متوفیان ممنوع اعلام کرد.

استفتائات از مقام معظم‌رهبری حضرت‌آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله صافی گلپایگانی‌در خصوص برگزاری و شرکت در مراسم متوفی که‌خودکشی کرده‌است;

 

پاسخ آیت الله خامنه ای :

این کار فی نفسه اشکال ندارد

 

 

 

پاسخ آیت الله مکارم‌شیرازی:

 

خودکشى به یقین از گناهان کبیره است، و مالکیّت انسان نسبت به نفس خویش، نمى تواند دلیل بر خودکشى شود. همان گونه که مالکیّت انسان نسبت به اموالش، نمى تواند مجوّز آتش زدن آن گردد. البتّه باید تمام مراسم را براى این گونه افراد مانند مسلمان عادّى انجام داد، و شرکت در این مراسم و دعا براى نجات آنها مانعی ندارد، شاید مشمول عفو الهى واقع شوند

 

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز می‌گوید: «خودکشی از گناهان کبیره است؛ اما شرکت در مراسم تشییع و ترحیم کسی که خودکشی کرده، مانعی ندارد.

۲ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

سلام

مسیله ظاهراً خلط مبحث شده 

در واقع دفن افرادی که خودکشی می کنند در قبرستان مسلمانان ممنوعه ولی محتوای نامه و نظرات دقیق جنابعالی در خصوص برگزاری مراسم و دعا برای بخشش آنان است که کاملا صحیح است و از نظر مراجع اشکالی ندارد.

البته این سخت گیری ها بخاطر این است که افراد احساساتی نشوند و از کار او بیزار و متنفر باشند تا این گناه کبیره در بین مردم و جوانان تبلیغ و ترویج نشود.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی