طرح جامع احیای زاینده‌رود

طرح جامع احیای زاینده‌رود

نماد اصفهان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان ، سیدرضا مرتضوی درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهور و با اشاره به بازدید رئیس جمهور از بخش‌هایی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی و روستای قلعه‌بالا اظهار داشت: امیدواریم با ورود به سامانه های جدید و شرایط جدید ظرفیت استان در حوزه آبرسانی بهبود یابد.

 

وی درباره حل مشکل آب و خشکی زاینده‌رود در استان با بیان اینکه طرح جامعی آماده شده و مراحل نهایی‌ آن در حال طی شدن است، افزود: طرح جامع احیا زاینده‌رود و بهره‌مندی عادلانه حقابه‌داران در حال تدوین است و تنها چهار هزار و 300 میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی در استان در نظر گرفته شده است.

 

استاندار اصفهان به تقویت شبکه فاضلاب با سه هزار میلیارد تومان بودجه و بهبود شرایط فاضلاب استان نیز اشاره و بیان کرد: مدیریت مسیر زاینده‌رود شفاف‌تر و مشخص‌تر شود تا مردم بیشتر در جریان قرار بگیرند و رضایت مردم حاصل شود.

 

وی تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام بالای 50 درصد، کمبود آب شرب، جریان دائمی زاینده‌رود ، فرونشست زمین، آلودگی هوا، شرکت‌های دانش بنیان، مسائل و مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی از جمله مواردی بود که در این سفر مطرح و پیگیری و رایزنی شد.

مرتضوی گفت: مجموع 217 مصوبه سفر رئیس جمهور به اصفهان به حدود 30 دستگاه مربوط می‌شود که از جمله در حوزه زیربنایی 45 مصوبه، در حوزه بهداشت و درمان 33 مصوبه، در حوزه آب و خاک و کشاورزی 42 مصوبه، در حوزه رفاهی 26 مصوبه، در حوزه کار و اشتغال 8 مصوبه، در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی 53 مصوبه و در سایر حوزه‌های 9 مصوبه داشتیم و به منظور علاج بخشی و سامان‌دهی مشکل آب یک سوم کل اعتبارات اختصاص یافته است.

 

وی با تاکید بر اینکه در این سفر استانی سعی بر توازن و تناسب در رسیدگی و بررسی مناطق مختلف و 28 شهرستان استان مدنظر بوده است، تصریح کرد: در بخش کشاورزی نزدیک به 5 هزار و 100 میلیارد تومان و در بخش راه و شهرسازی 4 هزار میلیارد تومان، آموزش و پرورش به یک هزار میلیارد تومان و در بخش بهداشت و درمان بالغ بر هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

 

استاندار اصفهان اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری تدبیر این بوده که پروژه‌های جدیدی ایجاد و افتتاح نشود و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بالای 50 درصد و پروژه‌های اولویت‌دار رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی