ضرورت تبلیغات گسترده برای صنایع دستی اصفهان

ضرورت تبلیغات گسترده برای صنایع دستی اصفهان

ضرورت تبلیغات برای صنایع دستی اصفهان

یک هنرمند صنایع دستی گفت: مبحث تبلیغات و بازاریابی در برخی هنرها و صنایع دستی کمرنگ است یا کمتر به آن توجه می‌شود.

 

حسین رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز بخش مهمی از چرخه اقتصادی و توسعه کشورها در توجه و تمرکز بر صنعت گردشگری است که ارتباط مستقیمی با صنایع دستی و فروش و بازاریابی آن دارد.

 

به گفته وی، وقتی برپایی نمایشگاه‌های هنرها و صنایع دستی و سنتی در داخل کشور و استان ها و شهرهای مختلف و حتی در سایر کشورها توسعه یابد قطعاً در شناخت بیشتر این هنرها و فروش آنها هم موثر است.

 

فعال فرش یلمه دهاقان با بیان اهمیت ارتباط با کشورهای همسایه ایران بویژه در موضوع گردشگری و صنایع دستی، خاطر نشان کرد: وزارت میراث فرهنگی باید سمت و سوی برنامه های نمایشگاهی را با اولویت همین کشورها در نظر بگیرد.

 

رمضانی تاکید کرد: کشورهای همسایه کشورمان حدود ۶۰۰ میلیون جمعیت دارند که تنها همین یک مورد، می‌تواند در این برنامه‌ریزی ها لحاظ شود و مدر نظر مدیران تصمیم‌گیر در این بخش قرار گیرد.

 

وی افزود: ترکیه و پاکستان روی هم رفته بیش از ۲۹۰ میلیون جمعیت دارند و کشورهای خوبی برای هدف گردشگری و توسعه صنایع دستی ما به آنها محسوب می‌شوند، اما امروز شاهد حرکتی یک سویه به مقصد ترکیه از سوی گردشگران ایرانی هستیم که بیشتر تفریحی است و اثر چندانی در رونق کار و هنر ما ندارد.

 

این فعال فرش سنتی یلمه ادامه داد: ضعف در تبلیغات و کمتر شناخته شدن را مشکلی می داند که تنها با همت دولت و فعالان هنرهای سنتی و دستی با همراهی وزارت امور خارجه حل می‌شود بنابراین تا می‌توانند باید روی این موضوع مهم و اثرگذار کار کنند.

 

رمضانی با بیان اینکه فرش یلمه دهاقان که با طرح ذهنی مردان و زنان این خطه بافته می‌شود و رنگ طبیعی در بافت آن به کار می‌رود، اظهار کرد: با وجود گران شدن مواد اولیه بافت این نوع فرش، قیمت آن تغییری نکرده و همچنان به همان نرخ سابقه به فروش می‌رسند.

 

وی تصریح کرد: فرش ایرانی و طرح نقش‌های بی‌نظریش شهرت دارد و حتی رنگ در قالی و دست‌بافته‌های دیگر ایرانی که حتی بعد از گذشت چند قرن هنوز ثابت مانده و در برابر عوامل جوی تغییر چندان محسوسی نداشته است، زبانزد مردم جهان است.

رمضانی تاکید کرد: هنرهای سنتی و صنایع دستی سال‌های سال است در سرزمین متمدن ایران دست به دست شده و امروز به ما رسیده است بنابراین این ما هستیم که امروز باید برای ماندگاری، شناخت، آموزش و معرفی آن بکوشیم و در این مسیر خسته نشویم.

 

به گفته رمضانی، یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای شناخت هنرمندانه اقوام و ملت‌ها از یکدیگر هنر دست هنرمندان سنتی است که ارتباط مستقیمی با درآمدزایی و رونق اقتصادی دارد و ضروری است که همواره از سوی مدیران مسئول این امور پیگیری شود.کاوه توفیقی 

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی