کلاهبرداری در پوشش صدا و سیما

کلاهبرداری در پوشش صدا و سیما

کلاهبرداری در پوشش صدا و سیما

سرهنگ مرتضوی گفت: مدتی است که کلاهبرداران با استفاده از عنوان صداوسیما و تحت پوشش تماس رادیویی اقدام به تماس با شهروندان در بستر واتساپ می‌کنند.

 

او گفت: در این شگرد که ۱۵ درصد از کلاهبرداری‌ها را به خود اختصاص داده، کلاهبرداران با آرم صدا و سیما که بر روی پروفایل خود گذاشته اند، با شهروندان به عنوان برنده قرعه کشی ارتباط برقرار کرده و شماره همراه و کدملی آنان را مطالبه می‌کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان می‌گوید: این افراد اقدام به نصب اپ بانکی کرده و پس از آن، کد فعالسازی که برای شهروند ارسال می‌شود را کد دریافت جایزه عنوان می‌کنند در صورتی که کد دسترسی به اپ بانکی است و اگر شهروند غفلت کند و کد را در اختیار تماس گیرنده قرار دهد دسترسی مستقیم به حساب بانکی خود را به او داده است.

 

لینک‌های آلوده نیز یکی از شگرد‌های کلاهبرداری است که تحت عنوان ابلاغیه قضایی یا یارانه معیشتی برای شهروندان ارسال می‌شود.

 

سرهنگ مرتضوی در این خصوص گفت: این لینک‌ها درگاهی برای یک بدافزار است که موجب دسترسی و فعالسازی ارسال پیامک‌های انبوه به گوشی مخاطب شده و به محتوای پیامک نیز دسترسی دارد؛ این به معنای دسترسی داشتن به رمز‌های پویای شهروندان است که امکان کلاهبرداری را فراهم می‌سازد.

 

او معتقد است: چنانچه شهروندان با هرگونه تماسی تحت عنوان رادیو و قرعه کشی یا پیامک‌های دارای لینک‌های نامعتبر مواجه شدند، ضمن قطع تماس از طریق پلیس ۱۱٠ یا سامانه police.ir به ما اطلاع دهند.

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی