تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی اصفهان

تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان

به گزارش صاحب نیوز؛ علیرضا ایزدی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان هنرمند صنایع دستی و سنتی اصفهان در مهمانسرای هتل عباسی اظهار کرد: تمدن بشریت مدیون و مرهون طبع مردمانی است که عشق را در تمامی قرون و اعصار سروده‌اند اما فرهنگ قدرشناسی در حال فراموشی است. من به عنوان مهمان در اصفهان زیبا به‌عنوان بهشت ایران زمین، وظیفه خود می‌دانم قدردان انسان وارسته‌ای باشم که سراینده عشق است و آن کسی جز شهردار فرهنگی این دیار نخواهد بود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی و هنرهای سنتی است، هنر معجون و عصاره فرهنگی هر سرزمین است، البته در این زمانه از چین و هند به عنوان کشورهایی یاد می‌شود که گوی صنایع دستی را از چنگ ما درآورده‌اند، در حالی که هنوز در این کشورها هنرمندی که مفهوم عشق را با دست بر پیکره پارچه بدوزد هنر سوزن دوزی یافت نشده است.

 

وی بیان کرد: ایران برای بیان موجودیت خود نیازمند هنر است و رقیبی در گسترده گیتی در این عرصه ندارد، اگر فرش خود را فراموش کرده‌ایم به‌واسطه سهل‌انگاری و تنبلی هنرمندان نیست، چراکه هنرمندان ما وارثان تمدن سه هزار ساله هستند، هنرمند کسی است که هنر خلق آثار خود را از خالق مصنوعی گرفته است.

 

ایزدی اذعان داشت: نیت بر انجام فعالیت‌ها معنی می‌دهد و نیک کرداری، نیک گفتاری و نیک اندیشی هنرمندان ما از حدود سه هزار سال پیش تاکنون همچون ستاره بی‌بدیلی در عرصه تمدنی دنیا در حال درخشش است.

 

وی توضیح داد: اگر آثار برجسته تاریخی و میراثی اصفهان پس از قرن‌ها هنوز باقی مانده است، به واسطه اخلاص معماران، طراحان و سازندگان آن است. اخلاص به نیت هنرمندان مانایی می‌بخشد و رمز ماندگاری هنر اصیل اصفهان و هنرمندان آن در تمام فراز و نشیب‌های تاریخ و تمدن، اخلاص نهفته در آثار آنها خواهد بود.

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی