فرونشست ۴۰ سانتی‌متری در خیابان میرزا طاهر

فرونشست ۴۰ سانتی‌متری در خیابان میرزا طاهر

فرونشست در اصفهان خیابان میرزا طاهر

منصور شیشه‌فروش عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دلیل فرونشست خیابان میرزاطاهر اصفهان به علت خشکسالی، تخلیه منابع زیر زمینی و برداشت بی‌رویه آب است.

 

وی با بیان اینکه ظهر امروز فرونشست زمین را در یکی از خیابان‌های اصفهان گزارش کردند، گفت: در پی اعلام حادثه تیمی متشکل از آب و فاضلاب و شهرداری اصفهان به محل اعزام و بررسی علمی را در خصوص تاثیرات فرونشست روی آن منطقه آغاز کردند.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: شهرداری اصفهان چند وقتی است روی پهنه‌بندی و نرخ فرونشست زمین در شهر اصفهان به مطالعه پرداخته که ۳۰ درصد آن انجام گرفته است.

 

وی گفت: همچنین در دستور کار کارگروه کم‌آبی وزارت نیرو، مقرر شد نقشه فرونشست زمین در استان اصفهان را تهیه و نرخ آن را در نقاط مختلف مشخص کنند.

 

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه دشت مهیار، فلاورجان، بادرود و اردستان بیشترین میزان فرونشست را دارد، ادامه داد: تاکنون ۲۷ جی‌پی‌اس در مناطق مختلف اصفهان نصب شده است و نرخ فرونشست زمین را تعیین می‌کنند.

 

وی احیای آبخوان‌ها و احیای دائمی زاینده‌رود و اجرای طرح‌های تامین آب را تنها راهکار پیشروی فرونشست زمین عنوان کرد و گفت: در قانون از تکالیف وزارت راه و شهرسازی است که اقدام به اجرای برنامه‌های پیشگیری از فرونشست زمین در اصفهان و ارزیابی ایمنی ساختمان های بلند مرتبه کند.

 

شیشه‌فروش گفت: نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های غیر مجاز راه پیشگیری از برداشت‌های غیر مجاز آب است.

 

وی همچنین از وقوع حریق در یک واحد تولیدی کاغذ در شهرک صنعتی کوهپایه در امروز خبر داد و گفت: با اعلام حادثه عوامل آتش نشانی از شهرهای کوهپایه تودشک هرند و نیروهای ایمنی و آتش‌نشانی شهرک به محل اعزام و در حال اطفا حریق هستند.

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی