وسیعتر شدن پناهگاه های حیات وحش اصفهان

وسیعتر شدن پناهگاه های حیات وحش اصفهان

پناهگاه حیات وحش اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون محیط طبیعی وتنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان گفت: طرح افزایش این مناطق با هدف حفظ ژنتیکی و احیای تنوع زیستی، در هفت سال گذشته، از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار به یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار رسیده است.

حسین اکبری افزود: پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت شده و اثر طبیعیِ ملی، جزو مناطقِ چهارگانه تحت مدیریت است.

 

وی گفت: استان اصفهان، دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت و شکار ممنوع دارد که کوه بزرگی در نایین، خارو در اردستان و یخاب در آران و بیدگل از مناطق افزوده شده است.

 

امیر فرح نسب، عضو اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی هم گفت: تغییرات اقلیمی به ویژه خشکسالی، علاوه بر عوامل انسانی، در تهدید منابع زیستیِ گیاهی و جانوریِ استان موثر بوده و در برخی مناطق منجر به تخریب شده است که به نظر می‌رسد برخی ذخیره گاه‌های ژنتیکیِ زیستی قابل تکرار نباشد و تلاش‌ها برای احیای آن‌ها بی نتیجه باشد.

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی