گردشگری از کما خارج شد

گردشگری از کما خارج شد

گردشگری اصفهان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت:صنعت گردشگری استان اصفهان از نوروز امسال و با کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا در جامعه از رکود خارج شد.

حیدر صادقی گفت: صنعت گردشگری استان اصفهان از نوروز امسال و با کاهش محدودیت‌های کرونایی و افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا در جامعه از رکود خارج شد و با افزایش ضریب اِشغال واحد‌های اقامتی و بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و سرگرمی مواجه هستیم.

 

به گفته او برخی واحد‌های گردشگری مانند مراکز تفریحی و سرگرمی و حدود ۷۰ درصد آژانس‌های مسافرتی و گردشگری استان در ۲ سال گذشته تعطیل یا نیمه فعال بودند و بسیاری از نیرو‌های آن‌ها تعدیل شدند، در فصل بهار امسال با رونق مجدد صنعت گردشگری شاهد بازگشایی و درخواست نیروی کار در بسیاری از واحد‌های گردشگری مانند هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی هستیم.

 

صادقی شرایط گردشگری استان اصفهان در فصل بهار امسال و در تعطیلات عید نوروز، عید فطر و نیمه خرداد قابل مقایسه با ۲ سال گذشته نیست، گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته در دوران کرونا، تاسیسات و واحد‌های گردشگری اصفهان بطور متوسط در هر ماه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدند که اگر خسارت‌های دیگر مانند حوزه صنایع دستی، حمل و نقل و اصناف را به آن اضافه کنیم این رقم بسیار بالاتر خواهد شد.

 

در ۲ سال گذشته تعدادی از نیرو‌های متخصص گردشگری اصفهان بدلیل رُکود ایجاد شده در این صنعت، جذب مشاغل دیگر شدند و به همین دلیل این روز‌ها برخی از واحد‌های گردشگری استان به دنبال جذب نیرو‌های جدید و با تجربه هستند.

 

او می‌گوید: در تعطیلات عید نوروز، عید فطر و نیمه خرداد امسال با حضور چشمگیر گردشگران در استان مواجه شدیم حتی در برخی از این ایام از جمله نیمه خرداد، جاری بودن آب در بستر رودخانه زاینده رود تاثیر بسیاری در بازدید گردشگران از جاذبه‌های اصفهان گذاشت بطوریکه میزان بازدید از پل خواجو تا ۵۰ هزار نفر در روز برآورد شد.

 

در تعطیلات عید فطر در اردیبهشت امسال نیز با سفر قابل توجه گردشگران مواجه شدیم بطوریکه ظرفیت برخی از اقامتگاه‌ها در شهر‌های اصفهان، کاشان و نطنز تکمیل شداما در تعطیلات نیمه خرداد برای اقامت گردشگران مشکلی نداشتیم.

 

به گفته صادقی هنوز بسیاری از مقاصد گردشگری استان اصفهان برای مردم شناخته شده نیست و مقوله‌هایی مانند بازاریابی، تبلیغات، شرایط اقلیمی و نوع تعطیلات در توزیع سفر در شهرستان‌های مختلف استان تاثیر دارد بعنوان مثال در ماه‌هایی از سال که هوا، خنک‌تر است میزان استقبال گردشگران از جاذبه‌های شرق استان بیشتر است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت:صنعت گردشگری اصفهان از مسائل مختلفی مانند زیست محیطی، خشک شدن بستر زاینده رود و نوع تعطیلات متاثر است وامیدواریم که بتوان از ظرفیت‌های موجود در این بخش به عنوان فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد.

 

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان"، "مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

 

در تعطیلات نیمه خرداد امسال از ۱۱ تا ۱۵ خرداد حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازدید از آثار تاریخی استان اصفهان به ثبت رسید که به ترتیب مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش‌جهان)، باغ فین کاشان و کاخ چهلستون رتبه اول تا سوم بازدید را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در این مدت ۳۲۰ هزار نفر اقامت گردشگران در واحد‌های اقامت رسمی و کمپ‌های موقت گردشگری استان به ثبت رسید و شهرستان‌های اصفهان و کاشان رتبه‌های اول و دوم اقامت گردشگران را در تعطیلات نیمه خرداد امسال به خود اختصاص دادند.

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی