تسهیلات مناسب به دامداران و مرغداران اصفهان

تسهیلات مناسب به دامداران و مرغداران اصفهان

رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه مرغداران اصفهان بابیان اینکه تخصیص تسهیلات به دامداران و مرغداران سرمایه در گردش هم افزایش می‌یابد گفت: باید این طرح زودتر به اجرا درمی‌آمد.

 

فرهاد جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وقتی ذرت از ۲,۰۰۰ تومان به ۱۲,۰۰۰ تومان و سویا از ۳,۵۰۰ تومان به ۱۷,۰۰۰ تومان رسیده است، فعالان، تولید مرغ را بدون صرفه می‌دانند و اقدام به خرید جوجه نمی‌کنند.

 

وی افزود: بر این اساس دلیل معدوم‌سازی اخیر جوجه‌ها به علت به‌صرفه نبودن تولید مرغ برای مرغداران با نرخ مصوب است. ازاین‌رو تقاضا برای خرید جوجه کاهش یافت. حال با توجه به عدم خرید جوجه و نبود امکان برای نگهداری جوجه‌ها بیش از چند ساعت، معدوم‌سازی صورت گرفته است.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران اصفهان یادآور شد: البته با توجه به حذف ارز ترجیحی و تأثیر بر قیمت نهاده‌ها، تخصیص وام‌های کم‌بهره به مرغداران در دستور کار قرار گرفته است اما متأسفانه سیستم بانکی روند دریافت آن را کند می‌کند که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

 

جعفریان ادامه داد: شخص مرغدار بر اساس ظرفیت جوجه‌ریزی امکان دریافت این تسهیلات را از بانک کشاورزی دارد. این تسهیلات برای مرغداران تا سقف ۳۰ هزار قطعه با بهره ۱۰ درصد، برای ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار قطعه بهره ۱۲ درصد و برای مرغدارانی که بیش از ۵۰ هزار قطعه جوجه دارند تا سقف ۱۵ درصد بهره در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: تسهیلات مذکور برای همه مرغداران در سراسر کشور از سوی بانک کشاورزی پرداخت می‌شود که با تخصیص این وام به دامداران و مرغداران سرمایه در گردش هم افزایش می‌یابد.

۳ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روزنگار اصفهان

منبع کاملترین اطلاعات و اخبار درباره اصفهان
از اصفهان ،اخبار اصفهان را بخوانید.
از اصفهان با مشاهیر اصفهان آشنا شوید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی